Vânzări în creștere în România pentru medicamentele fără prescripție, suplimentele alimentare și dispozitivele pentru îngrijire personală

  • PHARMA



Segmentul de piață OTC a reușit să obțină în primul trimestru al anului 2018 vânzări în valoare de 883,3 milioane de lei, marcând o creștere cu 13,2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Conform datelor provenite de la Cegedim, medicamentele fără prescripție medicală, suplimentele alimentare, precum și dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, au beneficiat de vânzări cu 3% mai mari față de ultimul trimestru al anului trecut.

abonare

„Asistăm în ultimii ani la o evoluție pozitivă a segmentului de piață reprezentat de RASCI, ca urmare a diversității de produse disponibile, a dezvoltării de produse noi, a eficienței sporite a acestora, cat și a interesului crescut al consumatorilor și pacienților pentru menținerea stării lor de sănătate,” declară Diana Mereu, Director Executiv RASCI.

Începând cu anul 2017 a fost lansată campania „Despre sănătate, cu responsabilitate”, desfășurată de Asociația Română a Producătorilor de medicamente fără prescripție, suplimente alimentare și dispozitive medicale (RASCI) cu scopul de a informa și responsabiliza consumatorii cu privire la modul corespunzător de utilizare a produselor medicale din categoria OTC.

Segmentul de piață OTC cuprinde totalitatea medicamentelor comercializate fără prescripție medicală, a suplimentelor alimentare și a dispozitivelor medicale pentru îngrijire personală. Acestea au ca țintă mai multe domenii medicale, astfel încât pot fi utilizate în situații dermatologice, gastrointestinale dar și în cazuri de răceală, gripă sau alergii.

În următorul infografic poate fi observat clasamentul celor mai vândute produse OTC în primul trimestru al anului 2018, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017.

Evoluția segmentului de piață OTC 2018

  • Răceală, gripă, alergii – vânzări de 243,8 milioane de lei și o cotă de piață de 27,6% (2017 – 213,9 milioane de lei, cotă de 27,4%).
  • Lifestyle OTC – vânzări de 175,9 milioane de lei (2017 – cu aproximativ 7% mai puțin, 163,7 milioane de lei). Produsele din categoria Lifestyle OTC se adresează sistemului cardiovascular, reducerii colesterolului, sistemului urinar, îngrijirii ochilor și urechilor, sistemului musculo-scheletic, sănătății sexuale, îngrijirii orale etc.
  • Produse cu indicație în afecțiunile gastrointestinale – vânzări de 160,6 milioane de lei și o cotă de piață de 18,2% (2017 – 112,8 milioane de lei și o cotă de 12,8%).
  • Vitamine, minerale, suplimente alimentare – vânzări de 107,9 milioane de lei și o cotă de piață de 12,2%.

Se poate observa faptul că absolut toate categoriile de produse OTC specificate anterior au înregistrat evoluții pozitive în primul trimestru al acestui an, față de anul trecut. Cea mai mare creștere a fost înscrisă de categoria „analgezice”, aceasta evoluând cu un procent de 13,4%. Pe de altă parte, cea mai puțin sesizabilă creștere a fost înregistrată de către produsele dermatologice, marcând un procent de numai 3,6%.

Citește și: