Învingem Diabetul (Defeat Diabetes) – Novo Nordisk lansează o nouă campanie și strategie de responsabilitate socială globală

  • PHARMA



Ambiția pe termen lung a companiei Novo Nordisk este de a oferi acces la îngrijire pacienților vulnerabili și de a accelera prevenția, pentru a reduce ritmul de creștere a cazurilor de diabet.

Într-o perioadă de necesitate majoră la nivel global, Novo Nordisk, companie farmaceutică, lider în diabet, anunță lansarea strategiei de responsabilitate socială „Învingem diabetul” („Defeat Diabetes”). Strategia lansează noi obiective pe termen lung: accesul la îngrijirea diabetului zaharat pentru pacienții vulnerabili din întreaga lume și dezideratul că niciun copil nu ar trebui să moară din cauza diabetului zaharat tip 1.

abonare

complicații-diabet-zaharat, identificate-pacienți-tineri

Astăzi, una din 11 persoane la nivel global suferă de diabet, o cifră care, potrivit estimărilor, va crește la 1 din 9 persoane până în 2045, în lipsa unor măsuri adecvate. Diabetul pune o mare povară asupra sistemelor de sănătate, de aceea Novo Nordisk se angajează să colaboreze cu autoritățile din Sănătate și cu partenerii relevanți din țările în care își desfășoară activitatea, pentru a preveni și trata această afecțiune.

„Scopul nostru de a învinge diabetul este necesar acum mai mult ca niciodată, deoarece diabetul continuă să crească chiar și într-un moment în care lumea suferă de cea mai devastatoare pandemie din istoria recentă”, a declarat Lars Fruergaard Jørgensen, CEO al Novo Nordisk.

Potrivit datelor oficiale, persoanele cu diabet (indiferent că este vorba despre tipul 1 sau tipul 2) sunt mult mai vulnerabile la infecţii de toate tipurile, înregistrând un risc de infecție de 2-3 ori mai mare comparativ cu populația generală. În România, 30% dintre decesele cauzate de COVID-19 sunt asociate cu diabetul zaharat, conform datelor raportate de Institutul Național de Sănătate Publică.

De aceea, în această perioadă Novo Nordisk a sprijinit actorii umanitari de prim rang prin donații de insulină gratuite și prin ajutor financiar pentru programe de instruire și de furnizare a echipamentelor de protecție și a materialelor medicale. Și în România, Novo Nordisk a sponsorizat Societatea Română de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice cu materiale de protecție pentru personalul medical care a asigurat îngrijirea pacienților cu diabet.

Cecilia Radu
Cecilia Radu, Director General Novo Nordisk România.

„În această perioadă am susținut inițiative care au pus la dispoziția pacienților informații cu privire la gestionarea diabetului în timpul pandemiei, care au facilitat accesul pacienților la îngrijire de calitate și am încercat să sprijinim cadrele medicale cu echipamente de protecție necesare activității lor. Scopul nostru este să continuăm parteneriatele solide pe care le-am dezvoltat cu asociațiile de pacienți, cu societățile medicale și cu factorii de decizie, să determinăm împreună schimbarea necesară pentru a învinge diabetul. Cum putem face acest lucru: prin acțiuni de prevenție, prin acces la tratamentul potrivit pentru fiecare pacient, prin acțiuni de educare și informare”, a declarat Cecilia Radu, Director General Novo Nordisk România.  

Inițiativele din cadrul strategiei Învingem Diabetul a companiei Novo Nordisk:

  • Sprijinirea actorilor umanitari de prim rang în timpul pandemiei COVID-19. Timp de 6 luni, compania donează și livrează insuline gratuite organizațiilor partenere care oferă ajutor umanitar, precum UNICEF, UNRWA și Crucea Roșie. Scopul este susținerea nivelului actual al aprovizionării cu insulină într-un moment în care organizațiile umanitare luptă împotriva COVID-19. De asemenea, Novo Nordisk oferă o contribuție financiară de peste 2,6 milioane de euro pentru apelul de urgență COVID-19 al Crucii Roșii. Acest sprijin va contribui la acțiuni precum instruirea medicilor, furnizarea echipamentelor de protecție, a materialelor medicale, a facilităților de carantină și a asistenței psihosociale.
  • Extinderea programului „Changing Diabetes in Children”: se estimează că peste 100.000 de copii care trăiesc cu diabet zaharat tip 1 în zone cu resurse reduse nu au acces la îngrijire medicală. Până în prezent, Novo Nordisk a ajutat peste 25.000 de copii prin acest program. Acum, își propune să ajungă la 100.000 de copii până în 2030, lucrând în parteneriat cu țările cu resurse reduse. Ambiția este clară: niciun copil nu ar trebui să moară din cauza diabetului de tip 1.
  • Ca parte a angajamentului global privind accesul la insulină, Novo Nordisk va implementa o serie de măsuri de accesibilitate în 76 de țări cu venituri mici și medii, așa cum sunt definite de Organizația Națiunilor Unite (ONU) și de Banca Mondială și în țările cu venituri medii unde populațiile extinse cu venituri mici nu au acoperire sanitară suficientă.
  • Extinderea programului de Parteneriat pentru Schimbare cu Comitetul Internațional al Crucii Roșii, pentru a îmbunătăți îngrijirea persoanelor afectate de crize umanitare, printr-o donație de peste 2 milioane de euro. Pentru a sprijini grupurile cele mai vulnerabile de pacienți, compania continuă și în 2021-2023 parteneriatul dezvoltat cu Crucea Roșie, cu scopul de a integra îngrijirea diabetului și a hipertensiunii în operațiunile globale de sănătate ale acestei organizații.
  • Asistență extinsă pentru pacienți în SUA. Persoanele cu diabet care utilizează insulină Novo Nordisk și care au pierdut acoperirea asigurărilor de sănătate din cauza unei modificări a statutului locului de muncă din cauza COVID-19, pot fi eligibile pentru a primi insulină pentru 90 de zile prin intermediul programului de asistență pentru diabet al companiei Novo Nordisk.
  • În cadrul programelor de prevenție, Novo Nordisk lucrează în parteneriat cu UNICEF pentru a ajuta la prevenirea supraponderabilității și obezității copiilor din Mexic și Columbia.
  • Colaborarea cu lideri din peste 25 de orașe pentru a aborda creșterea diabetului în mediile urbane. Aproape două treimi din totalul persoanelor cu diabet trăiesc în zonele urbane, de aceea orașele reprezintă zone importante pentru soluționarea problemei.

Citește și: