Câteva gânduri după lansarea proiectului european ECHoS – viziunea Misiunii de Cancer, translatată la nivelul statelor membre




Câteva gânduri după inspiraționala întâlnire de lansare a proiectului #ECHoS, organizată de AICIB – Agência de Investigação Clínica e Inovação Biomédica la Lisabona, 3 și 4 mai. Mai multe despre proiect: Lansarea ECHoS, proiectul european care va asigura implementarea Misiunii pentru Cancer în statele membre UE, punând în centru nevoile cetățenilor

În primul rând, Consorțiul ECHoS are potențialul de a aduce spiritul, viziunea și ambiția Cancer Mission în statele membre și la nivelul societății, foarte aproape de cetățeni. Dar numai prin înțelegerea nevoilor oamenilor, implicarea lor în cercetare și implementarea imediată a rezultatelor cercetării putem obține rezultate mai bune decât înainte.

abonare

În al doilea rând, trebuie să lucrăm împreună pentru a genera și menține o nouă mentalitate în ceea ce privește cercetarea cancerului, precum și modul în care serviciile de prevenire, screening, diagnostic și tratament sunt furnizate cetățenilor și pacienților. Cercetarea nu mai trebuie privită ca un lux, ci ca o parte esențială a controlului cancerului în secolul XXI.

ECHOS Project picture
ROUNDTABLE – MULTISTAKEHOLDERS ENGAGEMENT AND POLICY DIALOGUES IN CANCER RESEARCH; Moderators: Marius Geanta, President of the Center for Innovation in Medicine, and Eva Jolly, Karolinska Comprehensive Cancer Center. On the panel: Bettina Ryll, Melanoma Patient Network Europe; Christine Chomienne, Cancer Mission Board; Edit Marosi, National Institute of Oncology, Hungary, ECHoS partner; Ivana Cattaneo, Chair of the EFPIA Oncology Platform (Novartis); Ketil Widerberg, Oslo Cancer Centre, ECHoS partner; Richard Price, European Cancer Organization, ECHoS partner; William Gallagher, All-Island Cancer Research Institute, ECHoS partner

Structurile hub-urilor naționale trebuie să țină cont de specificul fiecărei țări (sau chiar de specificul local sau regional) și de factorii culturali și sociali. Totuși, va exista întotdeauna un fir comun care le va conecta pe toate, asigurând coordonarea, diseminarea multidirecțională a bunelor practici și mecanisme de feedback continuu care vizează îmbunătățirea continuă a calității.

Avem oportunitatea de a genera modele de impact unice, disruptive și adaptative, așa cum nu au mai existat până acum, bazate pe cartografierea, activarea și implicarea părților interesate tradiționale și netradiționale, într-o abordare a cancerului ca problemă societală.

Un rol esențial îl vor juca și specialiștii din domenii netradiționale: științe sociale și umaniste, comunicare științifică, inovatori sociali, analiști de mass-media digitală etc.

În tabloul complex al cancerului, cercetării oncologice și inițiativelor europene și naționale (zeci de proiecte de cercetare aprobate de UE în mai puțin de 2 ani), avem nevoie de un nou tip de leadership (conducere distribuită; leadership ca proces) care să răspundă eficient la provocările apărute.

Încrederea este un cuvânt cheie atunci când luăm în considerare noi modele posibile de leadership și când ne gândim la modele eficiente de implicare a cetățenilor în #CancerMission. Este esențial să înțelegem mecanismele prin care se formează încrederea oamenilor (în medici, sisteme de sănătate, factori de decizie sau încredere la nivel societal), precum și atitudinile și percepțiile acestora despre cancer, pentru a crea modele noi, personalizate, de comunicare, educație și implicare.


Mă puteți urmări și pe:

Citește și: