Canalul Youtube Raportul de gardă
Rolul educației pentru sănătate în medicina personlizată

CE SPUN STUDIILE: despre mersul la sala de forță și rolul ei în menținerea sănătății

mm
09 mart. 2018
13479 Views
2

A face mai multă mișcare în noul an este una dintre cele mai des întâlnite „new year resolution”, potrivit publicației The Telegraph. Totuși, dacă te numeri printre cele 38% dintre persoanele care și-au propus acest lucru de revelion, probabil deja ai renunțat.

Informații cheie:

  • 75% dintre persoanele cu abonament la sală respectă recomandările OMS cu privire la activitatea fizică
  • antrenamentele de forță scad riscul de deces asociat cu cancerul cu 31%
  • antrenamentele de tip aerobic scad riscul de deces asociat cu bolile cardiovasculare cu 21%
  • antrenamentele fizice de rezistență reduc riscul de apariție a multor boli: diabet tip 2, hipertensiune arterială, boli cardiovasculare, afecțiuni musculo-scheletice, afecțiuni mintale și dizabilități fizice
  • antrenamentul într-un colectiv te face să depui mai mult efort, pentru mai mult timp

O cercetare efectuată de Strava, o rețea de socializare pentru atleți, a arătat că o mare parte dintre persoanele care încep să facă mișcare în noul an renunță în a doua vineri a lunii ianuarie (12 ianuarie). Compania a analizat datele a 31,5 milioane de utilizatori pentru a determina ziua în care cele mai multe persoane renunță la planul lor de a-și îmbunătăți condiția fizică.

Totuși, s-ar putea ca acest articol să-ți ofere motivația necesară pentru a face primul abonament la sală pe anul acesta. În această ediție a seriei „Ce spun studiile” vom explora efectele mersului la sală asupra sănătății și vom decide dacă este un mediu propice pentru a face activități fizice.

Organizația Mondială a Sănătății recomandă cel puțin 150 de minute de activitate fizică moderată de tip aerobic sau cel puțin 75 de minute de activitate fizică viguroasă pe săptămână, ori o combinație între cele două. De asemenea, adulții ar trebui să își antreneze principalele grupe musculare în cel puțin două zile pe săptămână.

Un studiu recent efectuat de Universitatea de Stat din Iowa a arătat că persoanele care fac parte dintr-un club sportiv sau au un abonament la sală fac mai multe exerciții fizice și sunt mai sănătoși din punct de vedere cardiovascular. 75% dintre persoanele cu abonament la sală au respectat recomandările OMS pentru ambele tipuri de activități fizice, în comparație cu doar 18% dintre cei fără un abonament la sală.

„Persoanele care au avut abonament la sală au fost de 14 ori mai active în ceea ce privește aerobicul și au avut șanse de 10 ori mai mari să respecte recomandările privind antrenamentele musculare. Rezultatele au fost similare indiferent de sex și greutate” – Duck-chul Lee, unul dintre autorii studiului

Același studiu a arătat că persoanele care merg la sală sunt mai active și în viața de zi cu zi, ceea ce contribuie la o stare de sănătate mai bună. Spre deosebire de persoanele care nu merg la sală, aceștia au beneficiat de:

  • șanse mai scăzute de a fi supraponderali
  • talii cu 3,8 cm mai subțiri
  • un ritm cardiac de repaus mai scăzut
  • un sistem cardio-respirator mai sănătos

Până acum este clar că persoanele active din punct de vedere fizic sunt în medie mai sănătoase decât cele sedentare, dar probabil te întrebi ce fel de exerciții fizice ar trebui să faci pentru a trăi mai mult și mai sănătos?

Un studiu efectuat de Emmanuel Stamatakis, profesor în activitate fizică la Universitatea din Sydney, a arătat că aerobicul este cel mai eficient în prevenirea bolilor cardiovasculare, în timp ce antrenamentul de forță este cea mai bună cale de a reduce riscul de deces cauzat de cancer.

Studiul a analizat peste 80.000 de adulți, în perioada 1994-2008, a observat că persoanele care au respectat doar recomandările OMS cu privire la antrenamentele de forță au avut un risc de deces asociat cu cancerul cu 31% mai redus decât persoanele inactive. Pe de altă parte, persoanele care au respectat recomandările cu privire la aerobic au avut un risc de deces asociat cu bolile cardiovasculare cu 21% mai redus.

Totuși, dacă reducerea riscului de deces asociat cu cancerul nu este suficientă pentru a te convinge să mergi la sală, persoanele care trag de fiare se bucură de multe alte beneficii.

O cercetare efectuată de Colegiul Quincy (SUA) a asociat antrenamentele fizice de rezistență cu un risc redus de a suferi de diabet tip 2, hipertensiune arterială, boli cardiovasculare, afecțiuni musculo-scheletice, afecțiuni mintale și dizabilități fizice.

Dacă îți lipsește motivația pentru a te antrena pe cont propriu, cea mai bună soluție este să faci activități fizice alături de alte persoane. Un studiu publicat în Journal of Social Sciences, în 2010, a concluzionat că persoanele care se antrenează ca parte a unui colectiv tind să atingă nivelul de efort depus de ceilalți participanți. Un alt studiu, publicat în jurnalul medical Obesity, a arătat că persoanele supraponderale dau jos mai multe kilograme cu cât petrec mai mult timp în compania prietenilor care sunt în formă.

Așadar, sala de forță este un mediu propice pentru activitatea fizică, fie că vrei să renunți la kilogramele în plus sau vrei să îți îmbunătățești forma fizică. Mai mult, cu cât colegii tăi de sală sunt mai în formă, cu atât vei fi mai motivat să te antrenezi din greu. Rezultatele unei cercetări efectuată de Kansas State University au arătat că persoanele care se antrenează în compania celor pe care îi consideră într-o formă fizică mai bună măresc timpul și intensitatea antrenamentului cu 200%.

„Am descoperit că atunci când te antrenezi împreună cu o persoană pe care o consideri mai în formă decât tine, tinzi să depui mai mult efort decât ai face-o atunci când te antrenezi singur” – Brandon Irwin, profesor de kinesiologie și principalul autor al studiului

Deși mersul la sală aduce o mulțime de beneficii pentru sănătate, acesta necesită și o investiție importantă de timp și bani. Totuși, dacă trasul de fiare nu este o opțiune pentru tine, curățenia poate fi o bună alternativă. Studiul PURE a analizat 130.000 de persoane din 17 țări și a concluzionat că treburile casnice solicitante sunt la fel de benefice pentru sănătatea sistemului cardiovascular ca antrenamentele cardio. Important este să desfășori aceste activități cel puțin 30 de minute în fiecare zi.

Dacă articolul te-a inspirat să-ți faci un abonament la sală, avem câteva sfaturi pentru a te menține motivat. Aceeași cercetare Strava a scos la iveală și cele mai bune metode de a te menține motivat să faci activități fizice:

  • cei care fac sport împreună cu un prieten sunt cu 22% mai activi
  • cei care sunt membri ai unui club sportiv sunt cu 46% mai activi
  • 92% dintre persoanele care își setează un țel sportiv îl ating în următoarele 10 luni
  • cei care se trezesc devreme sunt cu 43% mai consecvenți în privința antrenamentelor
  • cei care fac naveta fac cu 43% mai multe activități în weekend

Frecventarea unei săli de forță necesită atât efort fizic, cât și financiar. Totuși, diversitatea de activități fizice pe care o oferă, împreună cu motivația venită de la persoanele cu care faci sport, fac aceste locații să fie cea mai bună cale de a-ți menține sănătatea și forma fizică de invidiat.

Articole recomandate:

CE SPUN STUDIILE: despre efectul activității fizice asupra sănătății

CE SPUN STUDIILE: despre consumul de grăsimi și riscul de a face o boală a inimii sau a arterelor

CE SPUN STUDIILE: despre dieta vegetariană

CE SPUN STUDIILE: despre consumul de sare și starea de sănătate

2 Responses

  1. Sa fie acest articol bun si chiar stiintific , era bine sa apara si biblografia la sfarsit !!

    Succes si mai corect si concret in viitor
    Ca din pacate din aceste sali avem cazuistaica noi kinetoterapeutii si reabilitarea medicala !
    Multumim
    Zp

    Reply
    • Toate studiile științifice citate pot fi accesate folosind hyperlinkurile din text.

      Reply

Leave a Comment

Your email address will not be published.